Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

ΟΟΣΑ δύο όψεων

Η Αννούλα συναντήθηκε χθες με τον γενικό γραμματέα του ΟΑΣΕ, Ανχελ Γκουρία, ο οποίος, ως οικονομολόγος, είναι άριστος γνώστης των εκπαιδευτικων θεμάτων. Η υπουργός ευχαρίστησε για τη συνεργασία:
Είναι μεγάλη μας χαρά που είναι σήμερα εδώ ο κύριος Gurria γιατί ο ΟΟΣΑ είναι ο διεθνής Οργανισμός, με τη μεγαλύτερη εμπειρία και γνώση εκπαιδευτικών συστημάτων σε όλο τον κόσμο. Συνεργαστήκαμε στενά για πολλούς μήνες. Έχουμε και από πλευράς του ΟΟΣΑ μία πλήρη ακτινογραφία και για τις τρεις βαθμίδες Εκπαίδευσης και ένα σύνολο εξαιρετικά σημαντικών συστάσεων και προτάσεων, τις οποίες πήραμε και παίρνουμε υπ’ όψιν σε όλη την προσπάθεια των αλλαγών στην Παιδεία. Αφορούν στη λειτουργία της σχολικής μονάδας, στην αποκέντρωση και την αξιολόγησή της και στο νέο μοντέλο λειτουργίας των Ανώτατων Ιδρυμάτων, το οποίο προωθούμε. Η συνεργασία θα συνεχιστεί, γιατί χρειαζόμαστε τους καλύτερους από όλο τον κόσμο, όπως και τα καλύτερα παραδείγματα από όλο τον κόσμο. Ο Μεξικάνος
πεώην στέλεχος διαφόρων τραπεζών, ήταν πολύ ευτυχής:Είμαστε ευτυχείς που είμαστε εδώ με την κυρία Διαμαντοπούλου, για να παραδώσουμε τη μελέτη για την εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα. Δουλέψαμε παραγωγικά με την Υπουργό και είμαστε ευτυχείς που αυτή τη στιγμή παραδίδουμε τα αποτελέσματα. Η μελέτη έχει επικεντρωθεί σε δύο σημεία: την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την Ανώτατη Εκπαίδευση. Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι πρέπει να στηρίξουμε την Εκπαίδευση. Το μέλλον της Ελλάδας βρίσκεται στην Εκπαίδευση. Όσον αφορά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, χρειάζεται αποκέντρωση γιατί το σύστημα είναι κεντρικό και αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Στην Ανώτατη υπάρχουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις εγγραφές και τις αποφοιτήσεις, τη σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας. Υποστηρίζοντας την Παιδεία υποστηρίζεται το μέλλον της Ελλάδας και παράλληλα υποστηρίζουμε τη μελλοντική της ανάπτυξη. Η μεγάλη πρόκληση είναι να πιάνουν τόπο οι υπάρχοντες πόροι. Στο μέλλον, αν μπορούν να αυξηθούν, ακόμη καλύτερα. Οι τομείς στους οποίους εδράζεται η μελλοντική ανάπτυξη –όπως η Παιδεία- είναι τομείς προτεραιότητας. Η δημοσιονομική προσαρμογή είναι και αυτή προφανώς προτεραιότητα. Το πρόβλημα δεν είναι να μειώσουμε το χρέος ή να ισοσκελίσουμε τον προϋπολογισμό. Αυτά είναι εργαλεία. Το ζητούμενο είναι η ανάπτυξη και οι ευκαιρίες που δημιουργούνται μέσα από αυτή.
Αλλά η ουσία, φυσικά, ήταν η μελέτη «Καλύτερες Επιδόσεις και Επιτυχείς Μεταρρυθμίσεις στην Εκπαίδευση, Προτάσεις για την Εκπαιδευτική Πολιτική στην Ελλάδα»,που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ για εμάς. Οπως όταν κάποιος είναι ανάπηρος, και του κάνει άλλος τις δύσκολες δουλειές.
Φυσικά, η μελέτη είναι μια επιβράβευση για την υπουργό. Περιέχει όλα όσα προσπαθεί να χαλάσει στην εκπαίδευση: ανταγωνισμό και αξιολόγηση σχολείων και καθηγητών, ιδιωτικά ΑΕΙ και γενικώς, όσα θα κάνουν τον κοσμάκη να πληρώνει - αν μπορεί - για να γίνεται επιστήμονας. Αν δεν μπορεί, καλό είναι και το Τεχνολογικό Λύκειο. Μόνο που η μελέτη (εδώ θα τη βρείτε, στα αγγλικά)έχει και ένα στοιχείο που παραλείπει η υπουργός να μας πει: ότι χρειάζονται περισσότεροι καθηγητές για τους μαθητές! Αίσχος. Αυτό μόνο μπορώ να πω. Τι περισσότερους εκπαιδευτικούς; Οι αρχείοι, όχι μόνο θέλουν να εργάζονται, αλλά και να πληρώνονται. Και τώρα, ο ξένος μας σύμβουλος, θέλει να προσλάβουμε κι άλλους; Και πώς θα απολύσουμε; Ε; Γιατί δεν μας απαντά ο ΟΟΣΑ;
Αχρηστοι ξένοι...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου