Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

Κουδούνι χωρίς βιβλία


Χωρίς βιβλία σήμερα οι μαθητές όλων τάξεων, των σχολείων του νομού Τρικάλων. Σε κάποια σχολεία, ιδίως σε όσα συγχωνεύτηκαν, υπήρξε μια προσπάθεια να συγκεντρωθούν κάποια βιβλία που υπήρχαν στις αποθήκες και να δοθούν στους μαθητές. Αλλά, αυτό δεν φτάνει. Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ούτε ένα ελαφρυντικό για όλη αυτή την απίστευτη, χαώδη κατάσταση, η οποία, μάλιστα επιτάθηκε με την πρόσφατη προσπάθεια να δοθούν οδηγίες για τον τρόπο διανομής βιβλίων. Σε απλά ελληνικά, εξέδωσε μια εγκύκλιο με τον απίθανο τίτλο «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσεων & Πρωτοβουλιών για τη διασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς». Δηλαδή, πώς μπαλώνουμε όσα δεν κάναμε. Ετσι, προτείνεται,


- σε όσους μαθητές πέρυσι δεν έδωσαν τα βιβλία τους, να τα δώσουν φέτος. Δηλαδή, είδος της αλληλοδιδακτικής μεθόδου, του Ι. Καποδίστρια.
- «συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας ώστε να υπάρξει πρόγραμμα δράσης για την αξιοποίηση κάθε πρόσφορης λύσης ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου». Όπως και «Συνεδρίαση της σχολικής επιτροπής για να οργανωθεί η επικοινωνία και συνεργασία με όλους τους φορείς της περιοχής, που μπορούν να υποστηρίξουν την αναπαραγωγή πρόσθετου διδακτικού υλικού (Δήμοι, Σχολικές Επιτροπές, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ κλπ)». Δηλαδή, αν έχετε λεφτά για φωτοτυπίες, ξηλωθείτε. Μπορείτε να ζητήσετε και από τον Δήμο, που δεν έχει βεβαίως.
- καταγραφή ελλείψεων: Τώρα;

DVD, φωτοτυπίες, ίντερνετ


Οι νέες μέθοδοι που φέτος κάνουν δειλά δειλά την εμφάνισή τους, είναι τρεις: αναπαραγωγή σε dvd, φωτοτύπηση, διάβασμα από το ίντερνετ. Και οι τρεις τρόποι είναι μακριά από κάθε παιδαγωγική διαδικασία, δείχνουν σαφή προβλήματα στην εκπαίδευση της χώρας, αποδεικνύουν ελλιπή σχεδιασμό και φανερώνουν έλλειψη σεβασμού στους μαθητές.
Η φωτοτύπηση, εκτός του ότι είναι παράνομη, όπως δηλώνουν οι βιβλιοπώλες, επικαλούμενοι τον νόμο, καθίσταται προβληματική: ποιος πληρώνει τις φωτοτυπίες, οι οποίες υπολογίζεται ότι θα στοιχίζουν 8 ευρώ, ενώ ένα κανονικό βιβλίο στοιχίζει 40 λεπτά; Ποιος καθηγητής θα παίρνει σειρά για να φωτοτυπήσει; Δουλεύει το φωτοτυπικό; Υπάρχει μελάνι; Είναι επισκευασμένο; Πόσα αντίτυπα βγάζει το λεπτό; (συνήθως 5). Οι καθηγητές πρέπει να έχουν πτυχίο γρήγορης φωτοτύπησης;
Τα DVD (ψηφιακός πολυμορφικός δίσκος) ομοίως στοιχίζουν, αν και φθηνότερα από το χαρτί. Χρειάζονται ομοίως ένα χρονικό διάστημα για να αναπαραχθούν, ενώ τα προβλήματα και εδώ είναι πολλά: δεν θα πρέπει να «κολλούν» οι υπολογιστές, θα πρέπει να μην πέσει όλο το βάρος στους καθηγητές και δη μόνο στους της Πληροφορικής (αλλά πολλοί δεν ξέρουν καν από πού ανοίγει ο υπολογιστής). Σε περίπτωση που τα dvd δοθούν από το υπουργείο, ανακύπτει σοβαρότατο πρόβλημα. Αν αληθεύουν οι πληροφορίες, σύμφωνα με έγγραφο του ΔΙΟΦΑΝΤΟΥ (της νέας συγχωνευόμενης μονάδας για την εκπαίδευση), οι μαθητές του Γυμνασίου θα πάρουν σε ένα dvd όλο το υλικό του Γυμνασίου, οι της Β΄ και Γ΄ Λυκείου από έναν δίσκο με τα μαθήματα και των δύο τάξεων, ενώ μοναδικό δικό τους δίσκο θα έχουν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Μήπως αυτό σημαίνει ότι προετοιμάζεται το έδαφος για την επόμενη σχολική χρονιά ή απλώς έτσι ήταν πιο γρήγορη η αναπαραγωγή; Ή και τα δύο;
Το ίντερνετ είναι εξίσου προβληματικό: υποτίθεται ότι τα παιδιά θα πρέπει να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως εργαλείο, να είναι αυτός εγκατεστημένος σε κοινό χώρο, να ελέγχεται με κωδικό η είσοδός τους, να μην μένουν πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη. Όλα αυτά (π.χ., οδηγίες της επίσημης κρατικής προσπάθειας saferinternet.gr, με διαφημίσεις και στην τηλεόραση) ξεχάστηκαν; Ξαφνικά, δεν επηρεάζει τα μικρά παιδιά αυτή η μόνιμη σχέση με τον υπολογιστή; Δεν ξέρει το υπουργείο, πόσο εύκολα μπορεί κάποιο παιδί να υποκύψει στα θέλγητρα της παγκόσμιας κοινότητας του διαδικτύου; Μπροστά στο πρόβλημα, ξεχνούμε το μελλοντικά χειρότερο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου