Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Προφανώς φταίνε οι εκπαιδευτικοί...

Στις 17 Μαΐου αρχίζoυν φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις. "Και τι με νοιάζει εμένα;", θα αναρωτηθείτε, αν δεν είστε από εκείνους τους γονείς που ξενυχτούν περισσότερο από τα παιδιά τους και έχουν μάθει απ' έξω κάθε κριτήριο αξιολόγησης για κάθε θέμα έκθεσης που πιθανώς να "μπει στις εξετάσεις".
Σε νοιάζει και σένα. Διότι, αν βάλεις κάτω τις ημερομηνίες, θα δεις ότι, με ευθύνη του κράτους, το διδακτικό έτος φέτος ανερχόταν σε (μάξιμουμ) 142 - 144 περίπου ημέρες για το Λύκειο! Εξηγούμαστε. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 30 Ιουνίου (το σχολικό, στις 31 Αυγούστου). Τα μαθήματα όμως, άρχισαν στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Μαΐου. Αν μετρήσει κανείς μία προς μία τις εργάσιμες ημέρες αυτό το διάστημα, θα διαπιστώσει ότι ανέρχονται σε 150 (έχουμε αφαιρέσει επίσημες σχολικές αργίες, όπως 17 Νοέμβρη, Τριών Ιεραρχών, γιορτή της Σημαίας). Αν αφαιρεθούν πέντε περίπατοι και μία επαιδευτική εκδρομή (τουλάχιστον) συν μία ημέρα πιθανής τοπικής επετείου (π.χ. πολιούχος ή επέτειος απελευθέρωσης), οι ημέρες μειώνονται έως και στις 142!
Αυτό όμως, ουδόλως απασχολεί το υπουργείο και τα "παπαγαλάκια" που ρίχνουν την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς... οι οποίοι κάαααθονται. Ουδόλως απασχολεί το ότι, επίσης, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, ουσιαστικά θα έχουν διακόψει την παρακολούθηση από πριν το Πάσχα, δηλαδή από τις 26 Απριλίου! Αν, δε, κάποιος μαθητής (είναι πάγια τακτική) έχει κρατήσει απουσίες για να τις κάνει στο τέλος της χρονιάς, προκειμένου να διαβάσει επιμελέστερα, θα μπορεί να διακόψει την παρακολούθηση στο σχολείο ακόμη και από τις αρχές Απριλίου!
Φυσικά... φταίνε οι εκπαιδευτικοί για αυτό!
Σε αυτό το κείμενο, δεν είναι στόχος να φανεί ότι θα πρέπει να αυξηθεί, για παράδειγμα, ο αριθμός των ωρών διδασκαλίας ή η επέκταση του διδακτικού έτους, είτε πριν την 1η Σεπτεμβρίου είτε μετά την 30η Ιουνίου. Κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο, λόγω ακριβώς του καιρού: σκεφτείτε έναν και μόνο καύσωνα στα τέλη Αυγούστου.... Οπως ακριβώς συμβαίνει εκ του αντιστρόφου στις βόρειες χώρες, όπου μαθήματα δεν γίνονται για μεγάλο διάστημα (ποικίλλει από χώρα σε χώρα) στη διάρκεια της καρδιάς του χειμώνα.
Στόχος είναι, λοιπόν, να διαφανεί ότι, όσοι δήθεν κόπτονται για την "εύρυθμη λειτουργία των σχολείων", είναι οι ίδιοι που αποφασίζουν, πότε θα αρχίσουν οι πανελλαδικές. Αυτοί που δεν έδωσαν χρήματα για προμήθεια πετρελαίου στους Δήμους, μειώνοντας το κόστος της κρατικής επιχορήγησης, προς τέρψιν των αριθμών της τρόικας και του μνημονίου. Οι ίδιοι, που ζήτησαν από τους διευθυντές να υπολογίσουν, πόσα κορμιά μπορούν να στοιβαχτούν σε μια αίθουσα, όπως συνέβαινε παλιά, με τις ετικέτες "καθημένων" και "ορθίων" στα λεωφορεία. Οι ίδιοι, που αβίαστα λένε ότι θα μειωθούν οι αναπληρωτές, χωρίς να γίνουν προσλήψεις μόνιμων. Αυτοί, που, παρότι μειώνουν τον μισθό των εκπαιδευτικών, επιδιώκουν να τους μεταθέτουν όπου δει (σχετικό αυτό το "δει"), να τους κρατούν όλη μέρα στο σχολείο περιφερόμενους, καθώς δεν υπάρχουν γραφεία για όλους, να τους ενιαιοποιούν τις περιοχές μετάθεσης και, βεβαίως, να τους αυξάνουν το κόστος διαβίωσης.
Αλλά, ως γνωστόν, φταίνε οι εκπαιδευτικοί...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου