Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

Διοδίων το ανάγνωσμα

Δεν κόβουν κλήσεις - Μας κλέβουν τη ζωή!
Διοδάρχες και τροχαία: Συστέγαση κτιρίων και υπηρεσιών
Η ποινικοποίηση της μη καταβολής διοδίων μέσω τη επαίσχυντης τροπολογία Ρέππα, το Φλεβάρη του 2011, δημιουργεί απρόσμενα γεγονότα στους δημόσιους δρόμους. Το Σάββατο (16/7), ο συναγωνιστής ΜΝ, μισθωτός οδηγός τουριστικών λεωφορείων στο επάγγελμα, πέρασε το πρωί με την μοτοσυκλέτα του τα διόδια Πελασγίας χωρίς να πληρώσει το αντίτιμο του 1,80€. Οι τοποτηρητές του νόμου και της τάξης, παρόντες στο κλασσικό πρατήριο βενζίνης που είναι λίγα μέτρα μετά τα διόδια με κατεύθυνση προς Θεσ/νίκη, τον σταμάτησαν, του έκοψαν το ανάλογο πρόστιμο και του αφαίρεσαν το δίπλωμά του. Ο ίδιος έκανε γνωστό ότι δεν θα μπορούσε να δουλέψει στο δρομολόγιο της επόμενης ημέρας και προφανώς ούτε τις επόμενες είκοσι ημέρες για τις οποίες αφαιρείται το δίπλωμα.
Παρά τις σχετικές του διαμαρτυρίες προς τους τροχονόμους αλλά και αργότερα στον διοικητή του τμήματος τροχαίας (Σούρπη) που βρίσκεται σε παρακείμενο κτίριο με το επιχειρησιακό κέντρο των Αυτοκινητοδρόμων Αιγαίου ΑΕ, δεν κατάφερε να πείσει τα όργανα της τάξης, ότι η παράβαση δεν δικαιολογεί αφαίρεση του διπλώματος και ότι δεν του στερούν απλά τη δυνατότητα της μετακίνησης αλλά το δικαίωμα στη δουλειά.
Παρά και τη δικιά μας παράσταση διαμαρτυρίας στο τμήμα τροχαίας Σούρπης το μεσημέρι, λάβαμε την ίδια αρνητική απάντηση, διαπιστώνοντας παράλληλα, ότι τρία τραπέζια του τμήματος ήταν γεμάτα πινακίδες μετά το πρωινό σαφάρι.
Μετά την αρνητική απάντηση για την επιστροφή του διπλώματος, ο συναγωνιστής αποφάσισε να επιστρέψει στα διόδια της Πελασγίας και να παραμείνει εκεί μέχρι να του επιστραφεί η επαγγελματική άδεια οδήγησης. Και πράγματι έτσι έγινε.
Παράλληλα, μέλη του κινήματός μας αποφάσισαν να στηρίξουν τη διαμαρτυρία του, οργανώνοντας κινητοποίηση το απόγευμα της ίδιας ημέρας, με τη πρόθεση να μείνουμε κι εμείς μαζί του όσο πραγματικά χρειαστεί (η άδεια αφαιρείται μέχρι και 20 ημέρες).
Κατά την προσέγγισή μας στο σταθμό της Πελασγίας, ο διοικητής του τμήματος, μετά από σχεδόν 10 ώρες παραμονής του συναγωνιστή στα διόδια, αναθεώρησε τη στάση του αργά το απόγευμα, ειδοποιώντας τον οδηγό να πάει στο τμήμα να παραλάβει την άδεια οδήγησής του και φύγει από τα διόδια.
Έτσι, κι ενώ το απόγευμα ήμασταν καθ΄οδόν (ορισμένοι συναγωνιστές από Λαμία είχαν ήδη φθάσει στα διόδια Πελασγίας), ενημερωθήκαμε για την επιστροφή της άδειας οδήγησης του συναγωνιστή, ακυρώσαμε το συναγερμό και επιστρέψαμε πίσω με όλη την αναγκαία τροφοδοσία για την επ΄αόριστο παραμονή μας στα διόδια.
Στα διόδια της Πελασγίας εκτός από το επίμαχο σημείο του πρατηρίου βενζίνης που παραμονεύουν τα λαγωνικά της τροχαίας, οι καταγγελίες αφορούν και το κτίριο του προσωπικού των διοδίων που είναι στη κατεύθυνση προς Αθήνα, όπου οι τροχονόμοι κρύβονται σε αυτό, χωρίς οπτική πολλές φορές με τα διόδια και προφανώς ειδοποιημένοι από τον επόπτη διοδίων συλλαμβάνουν όλα τα «ταραχοποιά» στοιχεία που δεν πληρώνουν διόδια.
Παράλληλα με το διαρκές κυνηγητό χιλιάδων οδηγών που αρνούμενοι να πληρώσουν διόδια επί της ουσίας απορρίπτουν τις συμβάσεις παραχώρησης των δημοσίων δρόμων σε ιδιώτες, αξιοσημείωτο είναι με ποιο τρόπο κρίνονται οι ενστάσεις των οδηγών, οι οποίοι προσέρχονται στα τμήματα τροχαίας ζητώντας είτε ακύρωση των κλήσεων, είτε μερική ακύρωση (επιστροφή κυρίως της άδειας οδήγησης).
Σύμφωνα με προφορικές καταγγελίες οδηγών, οι ενστάσεις δεν κρίνονται στη βάση της όποιας αιτιολόγησης αλλά στη βάση στοιχείων που έχει στα χέρια του ο κάθε διοικητής τροχαίας των αυτοκινητοδρόμων και τα οποία αναφέρονται στο πόσες διελεύσεις έχει πραγματοποιήσει ο κάθε οδηγός χωρίς να πληρώσει!!
Οδηγός ο οποίος κατέθεσε ένσταση με στοιχεία ότι η σύζυγός του είναι σε κατάσταση επαπειλούμενης εγκυμοσύνης έφυγε άπρακτος καθώς του γνωστοποιήθηκε ότι είναι καθ΄έξιν αρνητής πληρωμής διοδίων τουλάχιστον 937 φορές. Η λίστα είναι προφανώς πολύ καλά ενημερωμένη από τα αρχεία των Αυτοκινητοδρόμων Αιγαίου ΑΕ, η οποία παραδίδει άμεσα και χωρίς καμιά καθυστέρηση στην τροχαία όλα τα στοιχεία των διελεύσεων των οχημάτων που δεν έχουν πληρώσει διόδια και επ΄ αυτού κρίνεται η κάθε ένσταση!!!
Αν και ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Έργων του Υπουργείου Μεταφορών (Σ. Λαμπρόπουλος) έχει δηλώσει ότι δεν υπάρχει κρατικός εποπτικός φορέας για τους σταθμούς διοδίων, η τροχαία δέχεται τα στοιχεία των κοινοπραξιών ως …αποδεικτικό υλικό της απόρριψης των ενστάσεων!!
Τα λαγωνικά των διοδίων έχουν κόψει χιλιάδες κλήσεις στο τμήμα των Αυτοκινητοδρόμων Αιγαίου ΑΕ (Πελασγία-Λεπτοκαρυά) με όλα ευφάνταστα μέσα στα οποία έχουν εκπαιδευτεί. Όχι άδικα, το σύνθημά μας «προσοχή, προσοχή, μπομπολάκια με στολή» βρήκε μεγάλη απήχηση σε όλες μας τις κινητοποιήσεις, δηλώνοντας όχι μόνο τη συστέγαση κτιρίων αλλά και αμοιβαίων υπηρεσιών.
Η τύχη των διοδίων θα κριθεί στο πεδίο της ταξικής πάλης και καμιά υπαρκτή δύναμη δεν μπορεί να σώσει τους διοδάρχες και τα μπομπολάκια.
Η κυκλοφορία των πάσης φύσεως οχημάτων στις εθνικές οδούς έχει μειωθεί δραματικά. Τα τέσσερα από τα πέντε εργοτάξια έχουν κλείσει με χιλιάδες απολυμένους. Οι τράπεζες αρνούνται πλέον να χρηματοδοτήσουν τα έργα. Το περίφημο ταμείο εγγυοδοσίας των 500 εκατομ. ευρώ, Ρέππα-Παπακωνσταντίνου δεν υπάρχει και μειώσεις διοδίων δεν θα γίνουν. Τα έσοδα των εταιρειών καταρρέουν. Η επιλεκτική χρεοκοπία των κρατικών ομολόγων θα μηδενίσει την παροχή ρευστότητας των τραπεζών προς τις κοινοπραξίες για ένα απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Σε όσους συναγωνιστές κόβονται κλήσεις, συνεχίζουν να μην πληρώνουν.
Όλο το παιχνίδι που στήθηκε το 2007 για τους εθνικούς δρόμους, σε βάρος εκατομμυρίων εργαζομένων, καταρρέει σαν χάρτινος πύργος κάτω από το βάρος της καπιταλιστικής χρεοκοπίας. Η οργή εναντίον των εταιρειών διοδίων, όσων ψήφισαν τα τερατουργήματα παραχώρησης των δρόμων σε ιδιώτες, όσων εμπνεύστηκαν και ψήφισαν τη τροπολογία Ρέππα, στρέφεται τώρα και στα όργανα της τροχαίας που τουλάχιστον μέχρι χτες εμφανιζόντουσαν προασπιστές της ζωής μας στους δρόμους.
Η κρίση βαθαίνει τα κοινωνικά και προσωπικά αδιέξοδα εργαζομένων και φτωχών επαγγελματιών και οδηγεί από την έκφραση αγανάκτησης και την οργής σε έμπρακτες αγωνιστικές συμπεριφορές στις οποίες το κίνημα μας υπήρξε πρωτοπόρο και θα σταθεί αλληλέγγυο. Γιατί κανένας δεν είναι μόνος του, γιατί κανένας δεν μπορεί να νικήσει μόνος του.
Η αγωνιστική στάση του ΜΝ ίσως είναι η πρώτη πανελλαδικά. Είμαστε σίγουροι ότι δεν θα είναι η τελευταία.
Τα διόδια και όλες οι μπάρες θα ξηλωθούν από τους δρόμους της ζωής μας. Χαιρετίζουμε με ελπίδα όλους τους αγωνιζόμενους εργαζόμενους.
Θα νικήσουμε! Όλοι στους δρόμους για την ελευθερία.
Επιτροπή Αγώνα Θεσσαλίας www.oxidiodia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου