Θα περιμένουμε τουλάχιστον ενάμισι χρόνο ακόμη, μέχρι να δούμε δύο τμήματα του δρόμου Τρικάλων - Λάρισας να είναι ολοκληρωμένα, ενώ το τρίτο μάλλον θα καθυστερήσει λίγο περισσότερο. Το μείζον έργο για τον νομό, μετά και τα δυσάρεστα συμβάντα των δυστυχημάτων και τους συνεχείς κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί, βαίνει προς ολοκλήρωση. Αφού ο τέως περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Φ. Γκούπας, έφυγε και δεν έκανε τίποτε για τις έκπτωτες εργολαβίες, όλο το βάρος έπεσε στην κ. Π. Γερακούδη. Η οποία, προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνταν για να μη θρηνήσουμε κι άλλα θύματα. Φυσικά, καμία ενέργεια δεν είναι αρκετή, μπροστά στις ανθρώπινες ζωές. Και γι’ αυτόν τον λόγο, καλύτερα που η ίδια δεν προέβη σε κάποια πανηγυρικού τύπου δήλωση για το έργο. Αντιθέτως,
ο περιφερειάρχης Κ. Αγοραστός δήλωσε ότι το συγκεκριμένο έργο είναι «έργο ζωής», αλλά δεν φαίνεται να ήταν ο κύριος «υπεύθυνος» για την προώθηση πολλών και δύσκολων διαδικασιών. Τους πολίτες, πάντως, δεν τους ενδιαφέρει καθόλου ποιος ολοκληρώνει το έργο. Είναι υποχρέωση της πολιτείας η παροχή δρόμων που θα πληρούν κάθε ασφαλή προδιαγραφή και στους οποίους δεν θα φοβόμαστε να κινούμαστε.
Το έργο
Βασικά, το έργο είναι τρία έργα. Η παράκαμψη Φαρκαδόνας, η κατασκευή δρόμου από Ζάρκο μέχρι Μεγαλοχώρι και οι ανισόπεδες διαβάσεις σε Ζάρκο, Αμυγδαλέα, Ραχούλα. Μόλις πριν τρεις ημέρες, υπογράφτηκε η σύμβαση με τον εργολάβο («ΛΑΤΟΜΙΚΗ ΑΤΕ») για το έργο «Ολοκλήρωση της έκπτωτης εργολαβίας κατασκευής παράκαμψης Φαρκαδόνας». Με 6.719.510,85 ευρώ (έκπτωση 41% από τα προϋπολογισθέντα 10.824.000 ευρώ, προβλέπονται:
- Ολοκλήρωση του τμήματος της Ε.Ο. Λαρίσης – Τρικάλων από Χ.Θ. 33+000 έως Χ.Θ. 37+000 μήκους 4.000 μ.
- Ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Φαρκαδόνας στη Χ.Θ. 34+150.
- Ολοκλήρωση των τεχνικών έργων για την αποχέτευση – αποστράγγιση της οδού.υ
- Ολοκλήρωση της άνω διάβασης στη Χ.Θ. 36+167 της αγροτικής οδού προς Παναγίτσα (δηλαδή γέφυρα για τον δρόμο προς Παναγίτσα).
- Συμπλήρωση των έργων μετατόπισης του αγωγού καυσίμων στην περιοχή της εργολαβίας.
Το δεύτερο έργο
Τα μεγάλο τμήμα του έργου, είναι η ολοκλήρωση του δρόμου. Πρόκειται για το ουσιαστικό τμήμα του έργου, τμήμα του οποίου ήδη απολαμβάνουμε… οπτικώς. Αυτό προϋπολογίστηκε στα 45.152.376,84 ευρώ (η συνολική δημόσια δαπάνη) και με ποσοστό έκπτωσης 38,2% από την «ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΤΕΕ-ΕΡΓΟΔΟΜΗ ΑΒΕΤΕ», δηλαδή ποσό 22.506.221,80. Μαζί, όμως, με τη δεύτερη γέφυρα στο Κουτσόχερο, το ποσό ανεβαίνει στα 34.600.000 ευρώ. Την ημέρα εκείνη θα υπογραφεί, δήλωσε ο κ. Αγοραστός, με τον εργολάβο η σύμβαση. Το έργο είναι τεράστιο και περιλαμβάνει:
• Διαπλάτυνση –βελτίωση υφιστάμενης Ε.Ο. Λαρίσης – Τρικάλων στο τμήμα από Χ.Θ. 37+000 (Φαρκαδόνα) έως αρχή παράκαμψης Μεγαλοχωρίου (Χ.Θ. 53+197,50) με τις απαιτούμενες προσαρμογές με την υφιστάμενη Ε.Ο., συνολικού μήκους περί τα 16,20 χλμ. με τυπική διατομή 18,30/19,80. Περιλαμβάνονται πλήρεις εργασίες χωματουργικών, τεχνικών αποχέτευσης, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, ηλεκτροφωτισμού, σήμανσης και ασφάλισης του δρόμου καθώς και η τοποθέτηση αμφίπλευρου μεταλλικού στηθαίου στο κέντρο της διατομής.
Επίσης, θα κατασκευαστούν τρεις ανισόπεδοι κόμβοι, για την παράκαμψη Πετρόπορου, Γεωργανάδων και Ταξιαρχών η κατασκευή ασφαλτοστρωμένων παράπλευρων αγροτικών οδών, η κατασκευή όλων των απαραίτητων παράλληλων και κάθετων υδραυλικών έργων αποχέτευσης - αποστράγγισης της οδού, και οι εργασίες μεταφοράς – αποκατάστασης και καθοδικής προστασίας του αγωγού καυσίμων του Στρατού εάν αυτή κριθεί αναγκαία.
Ακόμη, θα κατασκευαστούν 12 γέφυρες, στις χιλιομετρικές θέσεις: 39+387, 39+972, 40+100 και 1+090,30 (παραπλεύρου) στον Νεοχωρίτη,
40+302, 41+835,46 (διάβαση Γεωργανάδων), 43+861,62, 45+500 (Χρυσαυγής) με τις αντίστοιχες γέφυρες στο παράπλευρο οδικό δίκτυο στις Χ.Θ. 1+565 (ΟΔΟΣ 7) και Χ.Θ. 1+606 (ΟΔΟΣ 8) 47+320 (διάβαση Πετρόπορου), 50+395 (διάβαση Ταξιαρχών) και τέλος η κατασκευή γέφυρας στη Χ.Θ. 1+292 (ΟΔΟΣ 5) του παράπλευρου οδικού δικτύου.
Ηδη, βέβαια, αρκετά από τα ασφαλτικά και συνοδά αυτών έργα έχουν κατασκευαστεί σε ποσοστό 80%, από τον προηγούμενο εργολάβο. Γι’ αυτό εκτιμάται ότι η ημερομηνία ολοκλήρωσης του δρόμου δεν θα είναι μετά το… υποτιθέμενο τέλος του μνημονίου (2015) αλλά αρκετά νωρίτερα, πιθανώς σε ενάμισι χρόνο. Φυσικά, περισσότερα θα ξέρουμε την Παρασκευή.
Το τρίτο έργο
Το τμήμα αυτό του έργου, βασικά είναι τμήμα για την ασφάλεια των οδηγών, αφού προβλέπονται ανισόπεδοι κόμβοι σε Ζάρκο, Αμυγδαλέα – Ραχούλα – Μάνδρα. Αναδείχτηκε εργολάβος με Κ/Ξ ΠΑΓΩΝΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΡΓΩΝ ΑΕ, με έκπτωση 39,32%), δηλαδή συνολικό ποσό 7.874.700,16 ευρώ. Η σύμβαση αυτού του έργου θα καθυστερήσει άλλες 15 μέρες να υπογραφεί (αρχές Αυγούστου), διότι είχε ασκηθεί προσφυγή κατά των όρων του διαγωνισμού στο ΣτΕ, η οποία απορρίφθηκε. Ετσι, πλέον, μετά και την ολοκλήρωση του ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα ξεκινήσει η διαδικασία κλήσης του αναδόχου για υπογραφή σύμβασης.
Τα προβλήματα
Για να φθάσουμε μέχρι εδώ, έπρεπε να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια: η προσφυγή του προηγούμενου εργολάβου στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και η δικαίωσή του, η έκπτωση της εργολαβίας, η εκπόνηση μελέτης ανάλυσης κόστους-οφέλους για την υποστήριξη αίτησης προς την Ευρωπαϊκή Ένωση περί επιβεβαίωσης κοινοτικής συνδρομής ως «μεγάλου έργου», η εκ νέου ένταξη του έργου, η εκ νέου δημοσιοποίηση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος σε εργολάβους, η πραγματοποίηση του διαγωνισμού, ο έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο των όρων του έργου και των συμβάσεων και… η υπογραφή. Αυτό, ειδικά, το τμήμα με την Ε.Ε., ήταν δύσκολο, γιατί υπάρχουν διαφορετικοί όροι που ακολουθούνται και τηρούνται για τα μεγάλα έργα σε σχέση με έναν απλό δρόμο. Οπως και να’ χει, περιμένουμε με ανυπομονησία, έστω κι αν χρειαστούμε άλλους 18-20 μήνες, την ολοκλήρωση του έργου. Θα είναι το μεγαλύτερο δώρο στους κατοίκους των Τρικάλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου