Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Πολιτική με γκάλοπ

Με μια "έρευνα κοινής γνώμης" το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να μας πείσει για την αναγκαιότητα αλλαγών στο Νέο Λύκειο. Οι αλλαγές αυτές θα ξαναπαρουσιαστούν πολύ σύντομα και θα είναι σαρωτικές, σε βάρος της πολύπλευρης μόρφωσης, με εξειδίκευση της εξειδίκευσης, σύνδεση με αυτό που κομψά ονομάζεται αγορά εργασίας και έμφαση στη λεγόμενη εχνολογική εκπαίδευση. Οι βασικές θέσεις συνοψίζονται στα ερωτήματα που θέτει το γκάλοπ (χρηματοδοτήθηκε από κονδύλια ευρωπαϊκά για τη... Διά Βίου Εκπαίδευση. Διαβάζοντας κανείς τη σειρά των ερωτήσεων (εδώ, ανοίγει σε power ponit) καταλαβαίνει ότι αποκρύπτονται πολλές ευθύνες του κράτους, επιμερίζεται το βάρος στους ανόητους - τεμπέληδες καθηγητές και στους μη επιμελείς μαθητές, προωθείται εντέχνως η υποβάθμιση πτυχίων με τη δήθεν απεόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων από την τεχνολογική εκπαίδευση από το ίδιο το Λύκειο ως φθηνό εργατικό δυναμικό, ενισχύονται τα φροντιστήρια, αφού θα υπάρχει σύνδεση του βαθμού του Λυκείου με την εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ και ταυτόχρονη μείωση των εισακτέων. η έρευνα προσπαθεί, επίσης, να αποσείσει τις ευθύνες της κρατικής αδιαφορίας, αφού το κράτος στοχεύει να πουλήσει μέρος της εκπαίδευσης σε ιδιώτες, για συγκεκριμένα κερδοφόρα επαγγέλματα. Ετσι, και με δεδομένη την απαξίωση του ρόλου των νεκπαιδευτικών(με ευθύνη και των ιδίων), επιχειρείται αναδιαμόρφωση και μεταλλαγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ένα σχολείο που θα προωθεί φτηνό εργατικό δυναμικό από το Λύκειο, εναρμονισμένους με την κυρίαρχη ιδεολογία απόφοιτους ΑΕΙ και ένα τεράστιο "δεύτερης" κατηγορίας εξειδικευμένο - και ταυτοχρόνως ανειδίκευτο - δήθεν επιστημονικό προσωπικό. * Διαβάστε προσεκτικά τις ερωτήσεις της έρευνας και δώστε σημασία και στις απαντήσεις εκπαιδευτικών - μαθητών. Προσοχή δώστες και στο δειγματοληπτικό στρώμα της έρευνας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου