Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Το μετέωρο βήμα του τουρισμού

Αν θεωρηθεί ότι θα επαληθευτεί η άποψη πως "θα γίνουμε τα γκαρσόνια της Ευρώπης" (ειδικά μετά το μνημόνιο), τότε η πρώτη κίνηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην κατεύθυνση τόνωσης της τουριστικής αγοράς, είναι θετική. Υπό αυτό το πρίσμα, βεβαίως, αφού δεν έχει ξεκαθαριστεί ακριβώς τι σημαίνει τουρισμός: μόνο έσοδα, για παράδειγμα, σε συγκεκριμένους προορισμούς ή πραγματική προσπάθεια προβολής ενός υπαρκτού πολιτιστικού - λαογραφικού προϊόντος σε συνδυασμό με τις ομορφιές της Θεσσαλίας; Δηλαδή, υπάρχει κάποιο πρόγραμμα, ή απλώς θα κερδίσουν μόνο οι πράκτορες και οι επιχειρηματίες του τουρισμού; Μάλιστα, σε σχετική συνάντηση την τρίτη 22/3/11 στην Περιφέρεια, αποφασίστηκε σειρά δράσεων, χωρίς ουσιαστική υλική βάση, παρά μόνο σε μια προσπάθεια εφαρμογής ενός άγνωστου "Σχεδίου μάρκετινγκ για την τουριστική ανάπτυξη" και κάποιες κλασικές δυσκίνητες επιτροπές ή μεγαλοϊδεατικούς στόχους ("Το 2012 όλοι οι Θεσσαλοί απόδημοι επιστέφουν"!) Συγκεκριμένα, την Τρίτη συναντήθηκαν στον Βόλο, μετά από πρόσκληση του Περιφερειάρχη, όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό (ξενοδόχοι, επιχειρηματίες, έμποροι κ.λπ.). Σύμφωνα με την Περιφέρεια, προέκυψαν τα εξής: Τη σύσταση Περιφερειακής Επιτροπής Τουριστικής Πολιτικής και Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων στον τομέα του Τουρισμού ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός στη συνάντησή του με εκπροσώπους φορέων του τουρισμού απ’ ολόκληρη την Θεσσαλία στο Βόλο. Ο κ. Κώστας Αγοραστός ανακοίνωσε επίσης ότι το 2012 ανακηρύσσεται «Έτος Επιστροφής στην Πατρίδα» για τους απόδημους Θεσσαλούς, ενώ τόνισε με έμφαση ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι η μοναδική περιφέρεια της χώρας που μετέχει φέτος σε τουριστικές εκθέσεις στην Ευρώπη εξαιρουμένων φυσικά των περιοχών που έχουν τουριστικούς οργανισμούς. Μάλιστα, όπως επισήμανε, η Περιφέρεια Θεσσαλίας μετέχει στις εκθέσεις συνεργαζόμενη με τους τουριστικούς φορείς και τους επιχειρηματίες του τομέα του τουρισμού με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας. Ο κ. Κ. Αγοραστός επανέλαβε ότι «η τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας είναι κύρια προτεραιότητα της αιρετής Περιφέρειας» και κατέστησε για ακόμη μια φορά σαφές ότι ζητεί την ενεργό συμμετοχή όλων των παραγωγικών φορέων και πολύ περισσότερο των επιχειρηματιών του τουρισμού. «Από τη μία ο νέος θεσμικός ρόλος της Περιφέρειας καθιστά εφικτή την υλοποίηση προγραμμάτων μεγάλης κλίμακας καθώς έχουμε πια τις αρμοδιότητες να σχεδιάσουμε την πολιτική μας. Από την άλλη ως αιρετή Περιφερειακή Αρχή έχουμε πλήρη συναίσθηση της σπουδαιότητας του τουρισμού στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας, όπως επιβεβαιώνουν τόσο τα οικονομικά στοιχεία όσο και η κοινή λογική. Στόχος μας είναι τα αποτελέσματα από τα οποία φυσικά θα κριθούμε», υπογράμμισε ο κ. Κ. Αγοραστός. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας σημείωσε ότι μόνο «με εποικοδομητική συνεργασία Περιφέρειας και επιχειρηματιών μπορεί να επιτευχθούν αποτελέσματα. Η διοικητική δομή της Περιφέρειας που αφορά στον τουρισμό και την ευρύτερη οικονομική ανάπτυξη είναι καθορισμένη και στελεχωμένη. Από την άλλη μεριά, η ιδιωτική πρωτοβουλία στην περιοχή μας καθώς και όλες οι ενώσεις και φορείς επαγγελματιών, έχουν να επιδείξουν τεράστια εμπειρία και δυναμική, αξιολογότατα στελέχη, πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες και πρωτοβουλίες. Αυτό το πολύτιμο ανθρώπινο κεφάλαιο το θέλουμε στην πρώτη γραμμή», είπε. Ο κ. Κ. Αγοραστός ξεκαθάρισε ότι «βασικό κριτήριο για κάθε απόφαση αποτελεί η αποτελεσματικότητα κάθε δράσης με βάση το τρίπτυχο: Συνεργασία, Συνέργεια, Αποτελεσματικότητα» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 100 ΗΜΕΡΩΝ Στην ομιλία του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας αναφέρθηκε στο πρόγραμμα 100 ημερών που έθεσε σε εφαρμογή αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του καθώς όπως λέει «η ορθή και αποτελεσματική τουριστική προβολή της Θεσσαλίας είναι καίριος κι αποφασιστικός παράγοντας για την τουριστική ανάπτυξη, η οποία με τη σειρά της είναι απόλυτα απαραίτητα για τη συνολική οικονομική άνθηση της περιοχής μας». Εξειδικεύοντας μία προς μία τις δράσεις του προγράμματος των 100 ημερών ο κ. Κ. Αγοραστός ανέφερε: -Το Σχέδιο Μάρκετινγκ για την Τουριστική Ανάπτυξη ολοκληρώθηκε ώστε να γίνει επίκαιρος και σαφής χάρτης προτεραιοτήτων και δράσεων ώστε, με τα πραγματικά δεδομένα, να λειτουργεί ως πλάνο ανάπτυξης που προβλέπει ρόλους και ευθύνες για τον καθένα. Το Σχέδιο Στρατηγικής Επικοινωνίας και Προβολής θα συμπληρώσει και θα εξειδικεύσει το Σχέδιο Μάρκετινγκ καθορίζοντας όλα τα βασικά στοιχεία. -Θεσμοθετείται Περιφερειακή Επιτροπή Τουριστικής Πολιτικής με σκοπό να επιτύχει διαρκή συνεργασία υψηλού επιπέδου μεταξύ όλων των φορέων που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με την τουριστική ανάπτυξη. Πρόεδρος της ΠΕΤΠ είναι ο Περιφερειάρχης και μετέχουν εκπρόσωποι των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, των Ενώσεων Δήμων, των Ενώσεων Ξενοδόχων, Ενοικιαζόμενων Δωματίων, Ενώσεων Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων, Εκπρόσωποι των τοπικών Εμπορικών Συλλόγων και Επιμελητηρίων, του ΣΕΤΕ, του ΞΕΕ, του HATTA, της Συνομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων, της ΠΟΕΣΣΥΕ, της Ένωσης Ιδιοκτητών Ιστιοπλοϊκών Σκαφών. Διοικητικό όργανο της ΠΕΤΠ, με εκτελεστικές αρμοδιότητες, αποτελεί η Επιτροπή Υλοποίησης Προγράμματος, η οποία εκτός από «εκτελεστική επιτροπή» του ΠΕΤΠ λειτουργεί ταυτόχρονα ως πόλος συντονισμού και συνεργασίας με τις δομές της Περιφέρειας που εργάζονται για την Τουριστική Ανάπτυξη. -Συγκροτείται Επιτροπή Αντιμετώπισης Κρίσεων στον τομέα του Τουρισμού. -Η Θεσσαλία είναι η μοναδική Περιφέρεια που συμμετέχει σε εκθέσεις του εξωτερικού. Αναλυτικά οι εκθέσεις είναι: Ουτρέχτη, Βιέννη, Ντίσελντορφ, Βρυξέλλες, Αμβούργο, Πράγα, Μιλάνο, Σόφια, Βελιγράδι, Νυρεμβέργη, Βουκουρέστι, Βερολίνο, Λονδίνο. Σημειώνεται ότι αξιοποιήθηκαν διαφημιστικά και τα sites των εκθέσεων όπου θα υπάρχουν internet banners που θα προσκαλούν στη Θεσσαλία αλλά και στο περίπτερο. -Δράσεις προβολής για την προσέλκυση πτήσεων στο αεροδρόμιο Κεντρικής Ελλάδας και σύνδεσή του με ευρωπαϊκούς προορισμούς. -Έτος Επιστροφής στην Πατρίδα. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε συνεργασία με Ιερές Μητροπόλεις, ενώσεις αποδήμων, δημόσιες αρχές, προξενεία ακόμα και επώνυμους Έλληνες θα προσκαλέσει για το 2012 όλους τους Θεσσαλούς του εξωτερικού, ακόμα και 2ης ή 3ης γενιάς, να έρθουν στην ιδιαίτερη πατρίδα τους. Για να επανασυνδεθούμε, για να γνωρίσουν τον τόπο τους, για να ανακτήσουν την εθνική τους υπερηφάνεια, για να αποκτήσουν ξανά σχέση με τον τόπο τους και να γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές μας στις αγορές του εξωτερικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου