Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Η Αννα στα σύννεφα, η εκπαίδευση στα Τάρταρα

Οι εξαγγελίες για το Νέο Λύκειο, ήταν τόσο θορυβώδεις, που τάραξαν τους φροντιστές. Είχαν ήδη έτοιμα προγράμματα, και θα πρέπει τώρα να τα ξανασχεδιάσουν. Θα πρέπει να βρουν περισσότερους ωρομίσθιους με 10 ευρώ την ώρα να εργάζονται χωρίς ΙΚΑ, αλλά με ΤΕΒΕ. Θα πρέπει να δουν από την αρχή τα νέα (παλιά) βιβλία. Και μετά, όλοι μαζί (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί του δημοσίου) να αναφωνήσουν: σε εσάς αφήνουμε την τύη των μαθητών μας... Διότι, το Νέο Λύκειο είναι μια εξισορρόπηση δήθεν σύγχρονων μεθόδων (project) και ανούσιων μαθημάτων, όπως τα θρησκευτικά (με τον συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας). Η Λογική, δε, κάπου στις επιλογές της Γ΄ Λυκείου στις θεωρητικές κατευθύνσεις, θα διδάσκεται από λογικά αναγκασμένους εκπαιδευτικούς να συμπληρώνουν ωράριο, μετά τα Γαλλλικά, για παράδειγμα. Οι εξαγγελίες, σε συνδυασμό με τη (μη) πρόσβαση στα ΑΕΙ, συνιστούν: α) σκληρές εργασιακές συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς, με λιγότερα χρήματα β) απομύζηση του εισοδήματος των οικογενειών γ)όρθωση φραγμών σε μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος οικογένειες δ) συνακόλουθη μείωση του αριθμού των εισακτέων, σε συνδυασμό με την επιλογή των μαθημάτων εισαγωγής από τα ΑΕΙ ε) αύξηση φτηνών "μεσαίων" στέλεχών τεχνικών ειδικοτήτων, με παράλληλο χτύπημα επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΑΕΙ στ) παράλογη εμμονή στην αρχαία ελληνική, με τον σημερινό τρόπο διδασκαλίας ζ) ανόητο εξοβελισμό της πλέον χρήσιμης δεξιότητας, της πληροφορικής η) καθορισμό του Λυκείου ως αυτόνομης μονάδας, άρα νέο, πιο φτωχό εργατικό δυναμικό, χωρίς καμία δυνατότητα αύξησης των μορφωτικών του δεδομένων θ)αποσύνδεση και τυπικά της απόκτησης πτυχίου από την εξεύρεση εργασίας ι) προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων ια) μη μελετημένη μεταφορά προτύπων άλλων χωρών στην Ελλάδα ια) σε αντίθεση με το προηγούμενο, ασμένως δεκτή, κάθε πρόταση του ανόητου PISA, ιβ) εντατικοποίηση σχολικής καθημερινότητας ιδ) άγνωστος τρόπος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ιγ) αντιμετώπιση μαθητών, σχολείων, εκπαιδευτικών, ως αριθμούς ιε) μη λογική εισαγωγή δραστηριοτήτων, παρά μόνο για εντυπωσιασμό ιστ) απουσία παροχής πραγματικών κινήτρων για πραγματική μάθηση ιζ) άγνωστα αναλυτικά προγράμματα ιη) εισαγωγή περισσοτέρων ωρών διδασκαλίας, εκεί ακριβώς όπου χρειάζονται λιγότερες (Γ΄Λυκείου). Αυτά, ως πρώτα συμπεράσματα. Θα επανέλθουμε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου