Τρίτη 5 Απριλίου 2011

Αν αναπνεύσω, συλλαμβάνομαι;

Προφανώς η κάθε αντισυστημική διαμαρτυρία (είτε ενάντια στον καπιταλισμό είτε ενάντια σε μορφές της ζωής που μας επιβάλλει) δημιουργία μία αντίδραση: την προσπάθεια των "ανωτέρω ευρισκομένων" να καλύψουν τυχόν "κενά" στην κάθε εκδήλωση επιβολής οικονομικών ή άλλων μέτρων. Για παράδειγμα, το "Δεν πληρώνω" στα διόδια επιχειρείται να χτυπηθεί με τη μετατροπή του... αδικήματος σε πταίσμα, με πρόστιμο υψηλό κ.λπ. Ή, αυστηρά πρόστιμα αν δεν έχει πληρωμένα τέλη στο όχημα, αν καπνίζεις κ.λπ. (για να μη μιλήσουμε για άλλα, πιο χοντρά παραδείγματα). Ετσι, θα λύνεται κάθε "πρόβλημα" και θέλουν (ελπίζουν) ο απλός λαός να λέει: ε, αφού δεν θα βγει τίποτα, γιατί να κινητοποιηθούμε; Το ίδιο θέλουν να κάνουν με τις μη ακυρώσεις εισιτηρίων στην Αθήνα. Προσωπικώς δεν αντιλαμβάνομαι επακριβώς, τι σημαίνει φθηνό εισιτήριο στην Αθήνα. Μου λένε, όμως, ότι η τελευταία αύξηση στις τιμές, σημαίνει μεγάλη επιβάρυνση μηνιαίως και ετησίως, διότι στην Αθήνα τα αστικά είναι μεγάλο θέμα και προσφέρουν λύσεις, μαζί με το μετρό. Ετσι, επειδή το κίνημα γιγαντώθηκε και εκεί - παρά τις επιμέρους ακτιβιστικές ενέργειες χωρίς νόημα - αποφάσισαν να κάνουν το εξής "απλό": να εκπαιδεύσουν ειδικό σώμα ελεγκτών, το οποίο θα είναι εφοδιασμένο με λάπτοπ, το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με την Εφορία! Δηλαδή, αν "συλληφθείς" να μην έχεις ακυρώσει εισιτήριο, θα σε "βλέπουν" από την Εφορία και θα σου βάζουν κατ' ευθείαν το πρόστιμο, ώστ να μην πάρεις φορολογική ενημερότητα, ακόμη και για τον Δήμο σου (τελευταίο μέτρο αυτό). Επομένως, "πλήρωνε το 1,40 για το καλό σου". Αυτό το Σώμα ήταν να ξεκινήσει το θεάρεστο έργο του τη Δευτέρα 4/11. Αναβλήθηκε για την επόμενη Δευτέρα, 11/4. «Στόχος τους είναι η πρόληψη και ο έλεγχος» εξήγησε ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Χάρης Τσιόκας, ο οποίος αποκάλυψε ότι το υπουργείο έχει συνάψει συμφωνίες συνεργασίας των ελεγκτών αυτών με την Αστυνομία και τη Δημοτική Αστυνομία! Τι συμφωνίες, δηλαδή; Οτι οι ελεγκτές αυτοί θα μπορούν π.χ. να ασκούν ανακριτικά καθήκοντα; να ακινητοποιούν όποιον δεν πληρώνει, μέχρι να έρθει η Αστυνομία; Ομως, αυτό ακριβώς μάλλον είναι το πρόβλημα και μετατέθηκε η "απόβαση" των ελεγκτών στα λεωφορεία: με ποια νομική κάλυψη θα γίνεται. Δεν αμφιβάλλω ότι θα τη βρουν ή θα τη δημιουργήσουν Αλλά, μια ένσταση στο ΣτΕ περί αντισυνταγματικότητας ή μια προσφυγή στο ΕΔΑΔ, θα τους δυσκόλευε στην είσπραξη. Πόση είναι αυτή η είσπραξη; Περί τα 15-20 εκατ. ευρώ ετησίως, αν οι επικυρώσεις εισιτηρίων αυξηθούν μόνο κατά 10%. Σκεφτείτε ότι ήδη, οι αρνήσεις ακυρώσεων φτάνουν από 7% μέχρι 40%. Ενώ τα ελλείμματα του ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ κ.λπ. είναι ήδη μειωμένα, αφού μείωσαν μισθούς και έκοψαν λειτουργικό κόστος (δηλαδή απολύσεις, λιγότερα δρομολόγια κ.λπ. Τα στοιχεία εδώ). Σκεφτείτε ότι δεν υπολογίζουν το κόστος για εξοπλισμό και εκπαίδευση των ελεγκτών (εργατοώρες, πιθανές συμφωνίες με εταιρίες για τη λειτουργία των λαπτοπ, ασύρματες συνδέσεις και συμφωνίες με εταιρίες για παροχή λογισμικού, σύνδεση με Εφορία, αγορά λαπτοπ, στολές, σήματα και ό,τι άλλο θεωρηθεί απαραίτητο). Με άλλα λόγια, είναι αμελητέο μπροστά στα κέρδη! Και μετά, όποιος δεν ακυρώνει εισιτήριο, ή το δίνει στον επόμενο, θα διαπομπεύεται δημοσίως. Οχι σαν τους μεγαλογιατρούς του Κολωνακίου, των οποίων μόνο κάτι αρχικά μάθαμε (δεν θα υπάρχει ένας Γ.Π. του Κ.;). Αλλά ως... εγκληματίας και υπονομευτής, που δεν σκέφτεται την εθνική οικονομία, μπλα μπα, την κρίση μπλα μπλα, τις προσπάθειες μπλα μπλα. Α, θα βάλουν μπρος και για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Με διεθνή διαγωνισμό, δηλαδή μια προμηθειούλα ακόμη (θου Κύριε, συμβαίνουν αυτά;). Και μετά, όποιος αγγίζει το μηχάνημα ακύρωσης, θα είναι ύποπτος για εμπρηστικές ενέργειες. Οποιος, δε, αναπνέει δίπλα του, ύποπτος γενικώς, "φίλε" πράκτορα Οργουελ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου