Δευτέρα 9 Μαΐου 2011

Πανελλαδικές με αβεβαιότητα

Στα τυφλά για τον αριθμό των εισακτέων και τα τμήματα σχολών που θα περιληφθούν στο μηχανογραφικό, αρχίζουν την Πέμπτη οι πανελλαδικές εξετάσεις του 2011, για 1.219 τρικαλινούς και τρικαλινές υποψηφίους. Πρόκειται για εξετάσεις που έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τα οποία επιδρούν ποικιλοτρόπως στους μαθητές, στους γονείς, στους καθηγητές και στα φροντιστήρια. Φέτος, έχουν γίνει ή έπονται συγκεκριμένες αλλαγές:
- Καταργείται η είσοδος σε σχολές με το 10%. Αυτό έδινε τη δυνατότητα επανεισόδου σε ΑΕΙ – ΤΕΙ, χωρίς πρόσθετα χρήματα στα φροντιστήρια, για όσους δεν επιτύγχαναν σε σχολή ή πόλη της αρεσκείας τους
- Καθιερώνεται η δυνατότητα αποφοίτησης από το Λύκειο χωρίς συμμετοχή στις πανελλαδικές. Κι αν αυτό θεωρητικώς φαντάζει σωστό, στην πράξη θα σημαίνει ότι πολλές φτωχές οικογένειες θα αποφασίζουν εκ των προτέρων ότι τα παιδιά τους θα είναι ένα απλώς φτηνό εργατικό δυναμικό.
- Δεν έχουν ανακοινωθεί οι εισακτέοι στις σχολές
- Δεν έχουν ανακοινωθεί οι σχολές που θα λειτουργήσουν. Αυτές οι δύο ελλείψεις σημαίνουν ότι οι μαθητές καλούνται να αντεπεξέλθουν στις εξετάσεις με το μυαλό στο άριστα και μόνο, που σημαίνει πρόσθετο άγχος.
- Άρχισαν νωρίτερα οι εξετάσεις (πέντε μέρες πάνω, πέντε μέρες κάτω, πάντα αυτές τις ημερομηνίες αρχίζουν, δικαιολογήθηκε στη βουλή ο υφυπουργός Παιδείας, αν και αυτό συνέβη μόνο μία φορά τα τελευταία πέντε χρόνια). Αιτία για αυτό, προφανώς η ανάγκη μείωσης κονδυλίων για όσους καθηγητές εργαστούν για τις εξετάσεις και τον Ιούλιο. Αποτέλεσμά του, η ουσιαστική απουσία των μαθητών – ειδικά της Γ’ Λυκείου – από τα σχολεία, ήδη πριν από το Πάσχα.
- Οι μαθητές των εσπερινών Λυκείων θα δώσουν εξετάσεις… πρωί. Δηλαδή, θα πρέπει να πάρουν άδεια από τη δουλειά τους, αφού κατά συντριπτική πλειοψηφία είναι εργαζόμενοι.
Σε όλα αυτά, να προσθέσουμε ότι η φημολογία για τα θέματα (ειδικά στην Έκθεση) είναι και φέτος συνεχής και εντεινόμενη, οι λεγόμενοι καλοί μαθητές πέρασαν από τη συνήθη διαδικασία εξαντλητικών ωρών διαβάσματος (παρότι πάντα δηλώνουν ότι διάβαζαν λίγο), οι λεγόμενοι μέτριοι μαθητές πιέζονταν να διαβάσουν περισσότερο και οι λεγόμενοι κακοί μαθητές απλώς συμπλήρωναν το παζλ. Σε συνδυασμό με τις πάρα πολλές χαμένες ώρες υπαιτιότητα του κράτους (δημοτικές εκλογές π.χ.), τα συνεχή φροντιστήρια, τη μείωση των δυνατοτήτων των μέσων οικογενειών να αντεπεξέλθουν στις έστω συγκρατηθείσες και φέτος τιμές των φροντιστηρίων, τη με κάθε τρόπο απαξίωση του δημόσιου σχολείου, οι εξετάσεις αυτές θα είναι κομβικές. Διότι από του χρόνου, θα τις σκέφτονται μόνο όσοι θα μετέχουν. Οι υπόλοιποι, όσοι, δηλαδή, φέτος είναι στη Γ’ Γυμνασίου και οι οικογένειές τους, θα πρέπει να σκέφτονται το «νέο λύκειο» και τις αναμενόμενες αλλαγές στις εξετάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου