Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Εδώ οι καλοί εργάτες

Αμόρφωτους νέους, αλλά ταυτόχρονα φθηνό εργατικό δυναμικό, στοχεύει να δημιουργήσει το υπουργείο Παιδείας με την πρότασή του για την τεχνολογική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Η πρόταση συμπλέει με τη γενική πολιτική της συμπίεσης των μεσαίων στρωμάτων και της εισόδου εταιριών στη χώρα, μέσω της "απελευθέρωσης" επαγγελμάτων, με στόχο τη δημιουργία φθηνού και ευέλικτου δυναμικού που θα αποκτά μόνο βασικές γνώσεις (δυο τρεις γκλούτσες γράμματα) αλλά θεωρητικώς θα έχει τα εφόδια για να γίνει "τεχνίτης", δηλαδή να εξασκεί κάποια επαγγέλματα χωρίς τη δέουσα αμοιβή. Η είσοδος του ΔΝΤ αι της τρόικα επιβεβαίωσε τον σχεδιασμό για την Ελλάδα: θα έχετε τουρισμό και υπηρεσίες περί τον τουρισμό, και κάποιους άλλους, που απλώς θα δουλεύουν φθηνά σε πολυεθνικές ή έστω σε μεγάλες ελληνικές εταιρίες. Το σχέδιο - πρόταση είναι πολύ καλά μελετημένο και σχεδιασμένο, προκειμένου να μπορέσει να αντιμετωπίσει τυόν αντιδράσεις. Εμπεριέχει τις γνωστές αμπελοφιλοσοφίες για ανάδειξη των δεξιοτήτων και σύχρονο νέο, αλλά "ξεχνά" ορισμένα βασικά και απαραίτητα για τη ζωή εφόδια. Οπως, τις γνώσεις τις ευρύτερες, τις γνώσεις που θα βοηθήσουν κάποιον να δημιουργήσει αυτό που ονομάζαμε κάποτε "προσωπικότητα". Αντ' αυτού, επιχειρείται να δημιουργηθεί ένας homo laborer, ένας άνρωπος - εργάτης, που θα φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο του "τεχνίτη". Το σχέδιο - πρόταση, προτάσσει την ανεμπόδιστη τεχνική εκπαίδευση έναντι οιασδήποε μόρφωσης και προωθεί την εξάσκηση και την εντρύφηση - εξειδίκευση. Υπό άλλες συνθήκες, αυτό θα ακουγόταν καλό. Δηλαδή, αν η Ελλάδα είχε παραγωγική βάση, αν είχε ανεπτυγμένο έστω μεταποιητικό τομέα, αν διέθετε παραγωγικές δυνάμεις ανεμπόδιστες να λειτουργήσουν (έστω εντός του υπάρχοντος συστήματος), μπορεί και να υπήρχε βάση στους σχεδιασμός - προς όφελος, βεβαίως, των εταιριών. Ομως, στην περίοδο της αποσάρθρωσης της παραγωγικής ικανότητας και δυνατότητας της χώρας, με έμφαση στο πλήρες ξεπούλημα σε - κατά βάση - γερμανικές εταιρίες, ο σχεδιασμός είναι τουλάχιστον υποκριτικός αλλά... τίμιος. Δηλαδή, δεν υπόσχεται "δημιουργία" επιστημόνων (μπουχτίσαμε, ε;) αλλά προσφορά φθηνού, εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού. Αν κάποιοι από αυτούς αντέξουν στην πολύχρονη (4ετή) συνεχή εργασία εντός του σχολικού πλαισίου, ίσως σπουδάσουν χωρίς εξετάσεις... αλλά με βάση κριτήρια (!) που θα θέτουν το υπουργείο και τα ΤΕΙ. Ζήσε Μάη μου, δηλαδή, αφού τοι πρόεδροι των ΤΕΙ λένε ότι είναι υπερπλήρεις... Επίσης θεωρητικώς, όσοι, μετά την άνευ γενικής μόρφωσης φοίτηση στη β΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, επιθυμήσουν να "μεταταγούν" στο Γενικό Λύκειο θα το μπορούν. Και θα δίνουν εξετάσεις για ΑΕΙ - ΤΕΙ. Με ποια εφόδια, σκασίλα μας. Ενα θετικό, να το πούμε κι αυτό, είναι ότι θα αυξηθούν οι θέσεις στα φροντιστήρια! Δηλαδή, τα ίδια τα φροντιστήρια. Διότι εισάγονται τόσα μαθήματα τεχνικά, που οι μαθητές θα πρέπει να αρχίσουν και σε αυτά φροντιστήριο. Κι από κοντά, η παρουσίαση στο σχέδιο, των δεικτών ανεργίας στην Ε.Ε., με ευφυολογήματα. Για παράδειγμα, υπάρχει πίνακας που δείχνει ότι η μεγάλης έκταση τεχνική εκπαίδευση σε Τσεχία και Αυστρία, οδηγεί σε μικρή ανεργία των νέων. Δεν εξηγείται, όμως, γιατί παρόμοιας έκτασης εκπαίδευση σε Ρουμανία και Βουλγαρία, οδηγεί σε τεράστια ανεργία! (μήπως να φταίει η δομή της κάθε χώρας και η φτώχεια;). Ταυτοχρόνως, παρουσιάζεται εντέχνως ως θετική, η δήθεν δυνατότητα απόκτησης επαγγελματικών προσόντων από τόσο νωρίς (δεν αναφέρεται καν πού και αν θα βρουν δουλειά) και μάλιστα σε δύο στάδια. Οσοι ολοκληρώνουν τη γ΄τάξη, θα έχου πιστοποιητικό τύπου 2 και όσοι τη δ΄τάξη (και δεν θέλουν να πάνε στα... ΤΕΙ, αν τύχει), επιπέδου 3. Και μετά, θα δουλεύουν άλλα 45 χρόνια χωρίς κανονικό μισθό, με την ελπίδα να πάρουν μια πενιχρή σύνταξη, χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Εν ολίγοις, το μέλλον που επιφυλάσσεται για τους φτωχούς νέους, των αγροτικών και ημιαστικών και πέριξ των αστικών περιοχών, είναι φαιδρά τραγικό. * Παραθέτουμε μόνο τους πίνακες μαθημάτων ανά τάξη (όλο το σχέδιο εδώ) Πατήστε εκεί που λέει για την αναλυτική πρόταση. Προσέξτε πόσο μειώνονται σταδιακά η Γλώσσα και πόσο απουσιάζει η Ιστορία...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου