Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Κατά Αννούλας για το 8ο Γυμνάσιο

Και ο Δήμος Τρικκαίων υπέγραψε το αίτημα των 360 γονέων και κηδεμόνων του 8ου Γυμνασίου Τρικάλων στο ΣτΕ, για ακύρωση της απόφασης του υπουργείου Παιδείας, περί συγχώνευσής του με το 2ο Γυμνάσιο. Η απόφαση ελήφθη το βράδυ της Τρίτης 31/5 και ουσιαστικά το Σώμα αντιτίθεται σε μια παράλογη (έτσι κι αλλιώς είναι παράλογες οι συγχωνεύσεις) απόφαση, πρόταση για την οποία δεν είχε στείλει ούτε η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Τρικάλων. Επίσης, και το Δημοτικό Συμβούλιο είχε εκφράσει την αντίθεσή του στις συγχωνεύσεις. Το υπουργείο, βεβαίως, τήρησε ένα "κριτήριο" που έθετε... το ίδιο: αν δύο σχολεία μοιράζονται την ίδια αυλή, μπορούν να συγχωνευθούν. Βεβαίως, εν προκειμένω, δεν ελήφθη υπ' όψη ότι, σε μια συγχώνευση, το νέο σχολείο (2ο Γυμνάσιο) θα διαθέτει 500 μαθητές, ενώ έχει ήδη κτιστεί 8ο Λύκειο, το οποίο μάλλον θα ξεμείνει από μαθητές, ή θα έχει πολύ λίγους, προερχόμενους από το 7ο Γυμνάσιο κυρίως, ενώ θα "μείνει" από μαθητές και το 4ο Λύκειο. Ενα άλλο σημαντικό ζήτημα, είναι ότι αυτή τη φορά, η δημοτική αρχή δεν αρκέστηκε σε απλή υπενθύμιση των δήθεν καλών αναμνήσεων και της στήριξης της υπουργού από τα Τρίκαλα (γενικώς και αορίστως), όπως είχε πράξει στην πρώτη επιστολή διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις, προ διμήνου. Η πράξη αυτή βεβαίως δείχνει ότι, με δεύτερη σκέψη, η δημοτική αρχή εναντιώθηκε στο υπουργείο, αλλά... σε δεύτρο βαθμό, αφού την όλη διαδικασία κίνησαν οι γονείς. Οι οποίοι δημοσιοποίησαν και τα βασικά σημεία στα οποία θα στηριχθούν στην προσφυγή τους. Αυτά είναι: 
• Πριν την έκδοση της υπουργικής απόφασης δεν προηγήθηκε εισήγηση της δημοτικής επιτροπής παιδείας για τη συγχώνευση των δύο Γυμνασίων, όπως προβλέπει η νομοθεσία (Ν. 1566/1985) ακόμη και αυτή μετά τον "καλλικράτη" (Ν. 3852/1010) 
• Η απόφαση κατάργησης του Γυμνασίου τους ελήφθη αποκλειστικά και μόνο με οικονομικά κίνητρα (εξοικονόμηση επιδόματος 600 ευρώ μηνιαία) κατά παράβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος που επιβάλλει τη συνεχή δελτίωση της εκπαίδευσης. 
• Η προσβαλλόμενη απόφαση της υφυπουργού στερείται παντελώς αιτιολογίας και δεν επικαλείται για την κατάργηση του εν λόγω Γυμνασίου λόγους που να αφορούν την εκπαίδευση ή την παιδεία γενικότερα, έστω και μακροπρόθεσμα. Ούτε όμως καν επικαλείται συγκεκριμένους οικονομικούς λόγους.
• Η απόφαση λήφθηκε χωρίς συγκεκριμένη μελέτη και αναφορά στα ποσά που θα εξοικονομηθούν από την κατάργηση του Γυμνασίου τους, στα ποσά με τα οποία θα επιβαρυνθεί το 2° Γυμνάσιο με το οποίο συγχωνεύεται και πώς θα χρησιμοποιηθούν τα ανωτέρω ποσά για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, που είναι και το σκοπούμενο, κατά την προσβαλλομένη απόφαση. 
• Καμία έρευνα και μελέτη για την ύπαρξη άλλης ενδεδειγμένης λύσης για την εξοικονόμηση πόρων και τη μείωση των δαπανών δεν έγινε (π.χ. μερική χρησιμοποίηση υποαπασχολούμενων καθηγητών σε άλλα σχολεία κ.λπ.), αλλά επιλέχθηκε βιαστικά και πρόχειρα η εύκολη λύση της κατάργησης του σχολείου. 
• Καμία αναφορά και αιτιολόγηση δεν υπάρχει στην επίμαχη υπουργική απόφαση για την αναγκαιότητα κατάργησης του Γυμνασίου τους, ούτως ώστε να βελτιωθεί η παρεχόμενη εκπαίδευση, αλλά και γενικά δεν γίνεται αναφορά στους λόγους κατάργησης του εν λόγω δευτεροβάθμιου εκπαιδευτηρίου και τη συγχώνευση του με το ήδη επιβαρυμένο 2° Γυμνάσιο. 
• Με την συγχώνευση επέρχεται χειροτέρευση των συνθηκών της παρεχόμενης παιδείας, καθόσον είναι βέβαιο ότι θα οδηγηθούν σε τμήματα μαμούθ των 28 μαθητών, τη στιγμή μάλιστα που λόγω της οικονομικής κρίσης αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των παιδιών που εγκαταλείπουν τα ιδιωτικά σχολεία και «μετακομίζουν» στα δημόσια. 
• Παραβιάστηκε η αρχή της ισότητας καθόσον εάν και στην πόλη μας υπάρχουν και άλλα συστεγαζόμενα πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαιδευτήρια, επιλέχθηκε η συγχώνευση ΜΟΝΟ του δικού τους Γυμνασίου. Τηρήθηκαν δύο μέτρα και δύο σταθμά κάτι που δεν αιτιολογείται καν και δεν αντέχει σε έλλογη κριτική. • Το Γυμνάσιό τους είναι ο κύριος τροφοδότης με μαθητές του 4ου Λυκείου της πόλης "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ" που επιτελεί αξιόλογο εκπαιδευτικό έργο. Ήδη με την κατάργηση του Γυμνασίου τους δημιουργείται θέμα ύπαρξης αυτού του Λυκείου και η γιγάντωση του 2ου Λυκείου, το οποίο και δεν έχει ικανό αριθμό αιθουσών να ανταποκριθεί στην αύξηση των μαθητών του. Υπολογίζεται ότι θα χρειασθούν έξι νέες αίθουσες διδασκαλίας όταν ο χώρος είναι κτηριακά κορεσμένος. Με δεδομένο δε ότι το 2° Λύκειο δεν μπορεί να δεχθεί τον όγκο των μαθητών των δύο (2° & 8°) Γυμνασίων, τίθεται το ερώτημα με ποια εκπαιδευτικά κριτήρια θα γίνει η διαλογή των μαθητών στα Λύκεια (2° & 4°) "όταν πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν ότι τα παιδιά έχουν ήδη δημιουργήσει το δικό τους σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον. Είναι εκπαιδευτικά αυτό ανεκτό ή θα δούμε διαδικασίες προγκρόμ;". Επιπλέον o σύλλογος τονίζει πως θα πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν ότι η περιοχή από την οποία προέρχονται οι μαθητές του 2ου και 8ου Γυμνασίου, είναι έντονα οικιστικά αναπτυσσόμενη, με συνέπεια την αύξηση των μαθητών στο άμεσο μέλλον και την βέβαιη κτηριακή ανεπάρκεια του ενιαίου 2ου Γυμνασίου αλλά και του 2ου Λυκείου για την υποδοχή των μαθητών αυτών. Υπενθυμίζεται, ακόμη, ότι έχουν προηγηθεί ανάλογες αιτήσεις ακύρωσης στο ΣτΕ από τους Δήμους Κηφησίας, Περιστερίου, Κορίνθου, Τριπόλεως και άλλων περιοχών, μαζί με τους Συλλόγους γονέων των εκπαιδευτηρίων που πλήττονται.
*Η φωτογραφία εικονίζει τη διαμαρτυρία μαθητών και γονέων στην παρέλαση της 25η

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου