Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Απολύσεις στα έργα των Τεμπών...

Πριν από λίγες μέρες οι εργαζόμενοι της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» ξεσπούσαν σε χειροκροτήματα, μόλις επετεύχθη η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας των Τεμπών, μέσα σε πανηγυρικό κλίμα και απολάμβαναν -στην εορταστική εκδήλωση που ακολούθησε- τους κόπους των προσπαθειών τους. Την περασμένη Παρασκευή, η κατάσταση δεν θύμιζε σε τίποτα το κλίμα αυτό, καθώς επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι τους για παύση των εργασιών και κατά συνέπεια για την απόλυσή τους. Από τις τρεις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες που απασχολούνται με τις εργασίες στα Τέμπη, η μία απέλυσε τους 250 εργαζόμενους που απασχολούσε, η δεύτερη έχει μειώσει σε σημαντικό βαθμό την πρόοδο των εργασιών, άρα δεν αποκλείονται κι από την πλευρά της νέες απολύσεις, ενώ η τρίτη προς το παρόν συνεχίζει κανονικά να απασχολεί το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού. Ουσιαστικά η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» μας είχε προειδοποιήσει για μία τέτοια εξέλιξη, από τη στιγμή που οι τράπεζες (από τον Νοέμβριο του 2010) έχουν διακόψει προσωρινά την χρηματοδότηση του έργου, θεωρώντας ότι αυτό δεν είναι βιώσιμο. Σύμφωνα με την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» «αυτό συμβαίνει πρωτίστως εξαιτίας της μείωσης των εσόδων από τα διόδια που οφείλεται στη μείωση της κυκλοφορίας, στη συνεχιζόμενη και αδικαιολόγητη άρνηση πληρωμής διοδίων (κυρίως από τους επαγγελματίες) καθώς και στη μη εφαρμογή της συμβατικά προβλεπόμενης αύξησης διοδίων στις αρχές του έτους. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο, οι οποίες ευελπιστούμε να ολοκληρωθούν σύντομα (υπολογίζεται τέλος Ιουνίου). Για να μπορέσουμε ωστόσο να διατηρήσουμε τη βιωσιμότητα, άρα και τη συνέχιση του έργου, είμαστε αναγκασμένοι εκ των πραγμάτων να λάβουμε βραχυπρόθεσμα μέτρα περιορισμού των ρυθμών εκτέλεσης των εργασιών. Αυτό συνεπάγεται ότι η Κατασκευαστική Κοινοπραξία δεν έχει άλλη επιλογή από το να περιορίσει για ένα διάστημα σημαντικό αριθμό εργοταξίων και συνακόλουθα εργαζόμενών της». Σκοπός της εταιρίας και όπως έχει διαβεβαιώσει τους 250 απολυόμενους είναι «όταν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο και εξασφαλιστεί η συνέχιση της τραπεζικής χρηματοδότησης, οι εργαζόμενοι να επαναπροσληφθούν, ώστε τα εργοτάξια να λειτουργήσουν σε πλήρη ανάπτυξη για την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου». Η εξέλιξη αυτή σαφώς επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την τοπική οικονομία, καθώς η πλειοψηφία των απολυόμενων είναι λαρισαίοι, οι περισσότεροι σε νεαρή ηλικία, ζούνε και κινούνται στην πόλη, ενώ ήδη αρκετοί από αυτούς βρέθηκαν χθες στον ΟΑΕΔ για τα προβλεπόμενα… Γ. Ρούστας από εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου